Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna
ostatnia migracja danych: ok. 3 godziny temu
usosweb_status_ok
ostatnia modyfikacja tego dokumentu: ok. 1 dzień i 4 godz. temu
UWAGA!  UWAGA!  UWAGA!  ---  AKTUALIZACJA USOS  ---  UWAGA!  UWAGA!  UWAGA!
Szanowni Państwo,
informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami aktualizacyjnymi w dniach od 17.12.2024 roku do dnia 18.12.2024 roku (włącznie) nastąpi przerwa w dostępie do systemów informatycznych USOS.
Przywrócenie dostępu do systemu USOS oraz aplikacji z nim stowarzyszonych planowane jest na dzień 19.12.2024 roku
na godzinę 7:00
.

Za utrudnienia przepraszamy.
Dział Informatyki PBŚ

HARMONOGRAM WYPŁAT STYPENDIÓW I ZAPOMÓG

Informujemy, że wypłaty świadczeń dla studentów będą miały miejsce w dniach 28 listopada, 20 grudnia oraz 27 stycznia.


Komunikat dla studentów, którym przyznano stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych lub zapomogę
Przypominamy, że warunkiem wypłaty przyznanego świadczenia jest odebranie decyzji administracyjnej. W przypadku stypendium socjalnego, stypendium dla osób niepełnosprawnych lub zapomogi wypłata następuje na podstawie decyzji ostatecznej tj. takiej, od której nie służy wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy (upłynęło 14 dni kalendarzowych od daty odbioru decyzji).
Student, który otrzymał decyzję pozytywną może złożyć oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy i w ten sposób skrócić 14-dniowy okres oczekiwania na status decyzji ostatecznej.

Powyższe oznacza, że wypłatę stypendium socjalnego, stypendium dla osób niepełnosprawnych lub zapomogi w miesiącu listopadzie otrzymają wyłącznie studenci, którzy złożą do dnia zamknięcia list stypendialnych tj. do 21 listopada br. oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania.

Wzór oświadczenia można pobrać ze strony: https://pbs.edu.pl/pl/media/35206.

Wypełnione i podpisane własnoręcznie oświadczenie można przekazać przez uczelniany CampusBox – wrzutnia Centralnego Dziekanatu lub złożyć osobiście w Biurze Świadczeń dla Studentów Centralnego Dziekanatu.

Powyższe nie dotyczy stypendium rektora.


UWAGA STUDENCI – PRZYPOMINAMY O ZMIANIE INDYWIDUALNYCH NUMERÓW KONT BANKOWYCH W PBŚ!
Zbliża się termin wpłaty kolejnych opłat za studia (2. rata czesnego za studia niestacjonarne) oraz zakwaterowanie w DS – przypominamy o zmianie indywidualnych numerów kont bankowych w PBŚ!
Przed dokonaniem wpłaty należy pamiętać o zmianie indywidualnego numeru konta bankowego z dotychczasowego na nowy.

Nowe indywidualne numery kont bankowych są dostępne wyłącznie po zalogowaniu na konto studenta w USOSweb (DLA WSZYSTKICH -> Płatności -> konta bankowe uczelni).

Przypominamy, że od 4 listopada 2024 r. uległy zmianie indywidualne numery kont bankowych, na które należy przelewać opłaty związane z Tokiem Studiów oraz zakwaterowaniem w Domach Studenta (dotyczy osób korzystających z zakwaterowania w DS).
Politechnika Bydgoska nie wysyła nowych numerów kont bankowych w żadnej korespondencji (listownej, mailowej, sms, innej).

Prosimy o sprawdzanie rozliczeń swoich wpłat w USOSweb.


Termin składania wniosków o stypendium rektora - ważny komunikat
W związku z awarią logowania do systemu USOSweb, termin składania wniosków o stypendium rektora w semestrze zimowym 2024/2025 zostaje przedłużony o 24 godziny tj. do 6 listopada br. godz. 23.59.

Wnioski o stypendia rektora na semestr zimowy 2024/2025
Przypominamy, że od 1 listopada (godz. 00:01) przez 5 dni tj. do 5 listopada (godz. 23:59) w USOSweb udostępnione będą wnioski o stypendium rektora w semestrze zimowym. Termin 5 listopada jest terminem ostatecznym - po tym terminie złożenie wniosku będzie niemożliwe. Więcej czytaj na stronie https://pbs.edu.pl/pl/aktualnosc/wnioski-o-stypendia-rektora-na-semestr-zimowy-2024-2025.

UWAGA STUDENCI – OD 4 LISTOPADA 2024 r. ZMIANA INDYWIDUALNYCH NUMERÓW KONT BANKOWYCH W PBŚ!
 Czytaj więcej...

CHÓR AKADEMICKI
Zapraszamy na przesłuchania do Chóru Akademickiego Politechniki Bydgoskiej!
Przesłuchania odbędą się w dniach: 21,23,28,30 października 2024 r. o g.19:00.
Wydział Rolnictwa i Biotechnologii ul. Bernardyńska 6, Aula B2.
CZEKAMY WŁAŚNIE NA CIEBIE!!!!!

Agnieszka Sowa
Dyrygent Chóru Akademickiego PBŚ


STYPENDIA SOCJALNE DLA STUDENTÓW - KOMUNIKAT
Studenci.

Przypominamy, że trwa nabór wniosków o przyznanie stypendium socjalnego. Stypendium przysługuje studentom (stacjonarnym i niestacjonarnym) znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej, których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 1570,50 zł netto miesięcznie.

I tura składania wniosków trwa w USOSweb do końca października. Aby otrzymać świadczenie od października wniosek o stypendium musi być złożony do końca tego miesiąca.

UWAGA! wniosek o stypendium socjalne należy złożyć zaraz po wypełnieniu i podpisaniu przez studenta oświadczenia o dochodach. Nie należy czekać ze złożeniem wniosku do akceptacji oświadczenia o dochodach przez koordynatora z uczelni. Datą początku przysługiwania świadczenia jest data złożenia wniosku o stypendium, a nie samego oświadczenia o dochodach.

Przypominamy również, że tylko wnioski złożone w październiku (w turze I) i rozpatrzone pozytywnie mają gwarancję pokrycia w środkach funduszu. Wnioski złożone w listopadzie i później będą rozpatrywane pozytywnie tylko w sytuacji niewyczerpania środków.

Więcej informacji o stypendiach socjalnych pod adresem: https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia/stypendia-socjalne.


Ubezpieczenia NNW i OC studentów w roku akademickim 2024/2025
Informujemy, że na stronie internetowej Uczelni można zapoznać się z ofertą ubezpieczenia NNW i OC studentów na rok akademicki 2024/2025.

Zapoznaj się z ofertą - https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/ubezpieczenia/nnw-i-oc

UWAGA!!
Ubezpieczenie dla studentów Wydziału Medycznego jest obowiązkowe, dla studentów pozostałych Wydziałów – dobrowolne, lecz rekomendowane (ubezpieczenie OC często jest wymagane przez Pracodawców podczas praktyk/staży).


UWAGA!
Zmiana terminu zapisów na zajęcia z Wychowania Fizycznego dla studentów I roku studiów stacjonarnych I stopnia WYDZIAŁU MEDYCZNEGO.

Zapisy z poniedziałku 30.09.2024 w godz 8:00-20:00 zostają przesunięte na CZWARTEK 3.10.2024 w godz 8:00-20:00.


ZAPISY NA ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W dniach 30.09.2024 (poniedziałek) - 04.10.2024 (piątek) roku odbędą się OBOWIĄZKOWE, ELEKTRONICZNE zapisy przez system USOS na zajęcia z Wychowania Fizycznego na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025 dla wszystkich studentów I roku studiów stacjonarnych I stopnia.

Uwaga: obowiązuje Harmonogram zapisów!

Harmonogram OBOWIĄZKOWYCH ZAPISÓW na zajęcia z Wychowania Fizycznego dla studentów I roku wszystkich wydziałów/kierunków semestru zimowego 2024/2025 roku. UWAGA! Zapisy odbywają się w godzinach 8:00- 20:00:

30.09.2024r. PONIEDZIAŁEK – dotyczy: Wydział Hodowli i Biologii Zwierząt, Wydział Medyczny, Wydział Sztuk Projektowych – godz. 8:00-20:00;
01.10.2024r. WTOREK – dotyczy: Wydział Inżynierii Mechanicznej, Wydział Rolnictwa i Biotechnologii, Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej, Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska – godz. 8:00-20:00
03.10.2024r. CZWARTEK – dotyczy: Wydział Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki – godz. 8:00-20:00
04.10.2024r. PIĄTEK – dotyczy: Wydział Zarządzania – godz. 8:00-20:00.

Ważne!

Zajęcia z Wychowania Fizycznego rozpoczną się po zapisach w następnym tygodniu (tj. od dnia 07.10.2024 r.) i odbędą się w formie organizacyjnej na obiektach Akademickiego Centrum Sportu (ACS), zgodnie z dniem i godziną wybranych zajęć podczas zapisów; Zbiórka danej grupy studenckiej przed Portiernią/Recepcją ACS-u;
Wszyscy studenci ZOBOWIĄZANI SĄ do POSIADANIA ZMIENNEGO OBUWIA ORAZ STROJU SPORTOWEGO;

Grupa EMISJA GŁOSU (EG) – Prowadząca na pierwszych zajęciach praktycznych będzie weryfikowała predyspozycje do tej formy zajęć (student nie zakwalifikowany przez Prowadzącą będzie przepisany do innej formy zajęć):

Grupy REHA (REHABILITACJA) i CZL (CAŁKOWITE ZWOLNIENIE LEKARSKIE) – Podstawą kwalifikacji jest dokumentacja medyczna od lekarza SPECJALISTY, która będzie weryfikowana na pierwszych praktycznych zajęciach;

Grupa Logiczne Gry Planszowe (LGP)- po zapisach prowadzący powiadomi grupę mailowo o miejscu i terminie zajęć;

Po zapisaniu się na wybraną formę zajęć w danym semestrze nie ma możliwości zmiany grupy, formy;

Grupy zajęciowe liczące mniej niż 10 osób, mogą ulec likwidacji, a zapisani w nich studenci zostaną poinformowani i przepisani na wolne miejsca do innych grup.

W dniach 30.09.2024 – 04.01.2024 r. (z wyłączeniem środy 02.10.2024 r.) w godzinach 9.00 – 12.00 będą się odbywały dyżury Nauczycieli Wychowania Fizycznego w budynku ACS-u w pokojach o numerach 3.05,3.06 i 3.07.

Uwaga:

Studenci posiadający warunkowe dopuszczenie do zajęć ZAPISUJĄ SIĘ WYSYŁAJĄC MAILA zawierającego:

skan decyzji o warunkowym dopuszczeniu do zajęć,
dane: imię nazwisko, wydział, kierunek itd.) na adres adam.dahms@pbs.edu.pl (Po weryfikacji zostaną dopisani do grupy;


Witamy na PBŚ - 2024
Szanowni Państwo, gratulujemy przyjęcia na studia!

Zachęcamy do zapoznania się z ważnymi komunikatami na stronie: https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/komunikaty-dla-nowo-przyjetych-studentow

Stypendia i zapomogi w roku akademickim 2024/2025
Studentów zainteresowanych ubieganiem się o stypendium lub zapomogę z funduszu stypendialnego zachęcamy do zapoznania się z obowiązującymi w roku akademickim 2024/2025 zasadami i terminami na podanych poniżej stronach:

zasady ogólne dotyczące wszystkich świadczeń - https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia-i-zapomogi/zasady-ogolne
stypendium socjalne - https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia/stypendia-socjalne
stypendium rektora - https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia/stypendia-rektora
stypendium dla osób niepełnosprawnych - https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia/stypendia-dla-os-z-niepelnosprawnosciami
zapomogi - https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia-i-zapomogi/zapomogi

Jednocześnie informujemy, że począwszy od 20 września osoby zainteresowane złożeniem wniosku o stypendium socjalne mogą wypełniać w USOSweb oświadczenie o dochodach za rok 2023 będące częścią wniosku o stypendium socjalne. Sam wniosek będzie dostępny w USOSweb od 1 października. Również od 1 października uruchomione będą wnioski o stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogi.

O stypendium rektora będzie można ubiegać się od 1 listopada.


Kwaterowanie w Domach Studenta na rok akademicki 2024/2025 (terminy, formalności)
Studentów, którzy zamieszkają w nowym roku akademickim w Domu Studenta zachęcamy do zapoznania się z komunikatem:

https://pbs.edu.pl/pl/aktualnosc/komunikat-w-sprawie-kwaterowania-w-domach-studenta-na-rok-akademicki-2024-2025-terminy-formalnosci

UWAGA!  UWAGA!  UWAGA!  ---  AKTUALIZACJA USOS  ---  UWAGA!  UWAGA!  UWAGA!
Szanowni Państwo,
informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami aktualizacyjnymi w dniach od 12.09.2024 roku do dnia 15.09.2024 roku
(włącznie) nastąpi przerwa w dostępie do systemów informatycznych USOS.

Przywrócenie dostępu do systemu USOS oraz aplikacji z nim stowarzyszonych planowane jest na dzień 16.09.2024 roku
na godzinę 7:00
.

Za utrudnienia przepraszamy.
Dział Informatyki PBŚ

ZMIANY W REGULAMINIE STUDIÓW PBŚ
Od 1 października 2024 r. obowiązuje zmieniony Regulamin Studiów - https://bip.pbs.edu.pl/uploads/files/2024%20Regulami%20Studi%C3%B3w.pdf

UWAGA!  UWAGA!  UWAGA!  ---  AKTUALIZACJA USOS  ---  UWAGA!  UWAGA!  UWAGA!
Szanowni Państwo,
informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami aktualizacyjnymi w dniach od 12.09.2024 roku do dnia 15.09.2024 roku
(włącznie) nastąpi przerwa w dostępie do systemów informatycznych USOS.

Przywrócenie dostępu do systemu USOS oraz aplikacji z nim stowarzyszonych planowane jest na dzień 16.09.2024 roku
na godzinę 7:00
.

Za utrudnienia przepraszamy.
Dział Informatyki PBŚ

UWAGA STUDENCI!
16 sierpnia 2024 (piątek) Centralny Dziekanat nieczynny.

UWAGA!  UWAGA!  UWAGA!  ---  AKTUALIZACJA USOS  ---  UWAGA!  UWAGA!  UWAGA!
Szanowni Państwo,
informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami aktualizacyjnymi w dniu 3.07.2024 roku nastąpi przerwa w dostępie do systemów rodziny USOS.
Przywrócenie dostępu do systemu USOS oraz aplikacji z nim stowarzyszonych planowane jest na dzień 4.07.2024 roku na godzinę 7:00.
Za utrudnienia przepraszamy.
Dział Informatyki PBŚ

KOMUNIKAT JM REKTORA
Zobacz szczegóły...

Wnioski o zakwaterowanie w Domach Studenta w roku akademickim 2024/2025
Informujemy, że 19 czerwca rozpoczynamy nabór wniosków o zakwaterowanie w Domach Studenta w kolejnym roku akademickim.
Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem na stronie: https://pbs.edu.pl/pl/aktualnosc/komunikat-w-sprawie-wnioskow-o-zakwaterowanie-w-domach-studenta-w-roku-akademickim-2024-2025

ORGANIZACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2024/2025
Zarządzenie Nr Z.131.2023.2024 Rektora PBŚ z dnia 22 maja 2024 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2024/2025 na studiach - pobierz

OPŁATY ZA STUDIA
Zarządzenie Nr Z.141.2023.2024 Rektora PBŚ z dnia 31 maja 2024 r. w sprawie wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich dla studentów rozpoczynających kształcenie w roku akademickim 2024/2025 - pobierz

HARMONOGRAM WYPŁAT STYPENDIÓW I ZAPOMÓG
Informujemy, że wypłaty świadczeń dla studentów będą miały miejsce w dniach 29 kwietnia, 22 maja, 24 czerwca oraz 19 lipca.

UWAGA! UWAGA! UWAGA! --- AKTUALIZACJA USOS --- UWAGA! UWAGA! UWAGA!
Szanowni Państwo,
informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami aktualizacyjnymi w dniu 15.04.2024 roku nastąpi przerwa w dostępie do systemów rodziny USOS.
Przywrócenie dostępu do systemu USOS oraz aplikacji z nim stowarzyszonych planowane jest na dzień 16.04.2024 roku na godzinę 7:00.
Za utrudnienia przepraszamy.
Dział Informatyki PBŚ
STYPENDIA SOCJALNE – od 1 marca 2024
Studentów, którzy zamierzają ubiegać się o przyznanie stypendium socjalnego zachęcamy do zapoznania się z komunikatem pod adresem: https://pbs.edu.pl/pl/aktualnosc/stypendia-socjalne-od-1-marca-2024r.

STYPENDIA REKTORA NA SEMESTR LETNI 2023/2024
Informujemy, że pod adresem https://pbs.edu.pl/pl/aktualnosc/stypendia-rektora-na-semestr-letni-2023-2024 można zapoznać się z komunikatem na temat składania wniosków o stypendium rektora na semestr letni.

Witamy na PBŚ
Witamy na Politechnice Bydgoskiej kolejnych studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych drugiego stopnia – nabór na semestr letni 2023/2024.
Rozpoczęcie studiów wiąże się z wieloma sprawami organizacyjnym.
Wszystkie ważne informacje dostępne pod linkiem https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/komunikaty-dla-nowo-przyjetych-studentow.

ORGANIZACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2023/2024
Zarządzenie Nr Z.132.2022.2023 Rektora PBŚ z dnia 13 czerwca 2023 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2023/2024 na studiach pierwszego i drugiego stopnia - zobacz
Załącznik nr 1 – Szczegółowy terminarz roku akademickiego 2023/2024 w układzie semestralnym - pobierz
Załącznik nr 2 – Harmonogram zjazdów dydaktycznych w roku akademickim 2023/2024 na studiach niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia - pobierz

Zarządzenie Nr Z.34.2023.2024 Rektora PBŚ z dnia 16 listopada 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie organizacji roku akademickiego 2023/2024 na studiach pierwszego i drugiego stopnia – zobacz


INFORMACJA O NABORZE - CHÓR AKADEMICKI POLITECHNIKI BYDGOSKIEJ
📣Dziś z radością ogłaszamy, że do chóru nabór mamy!
Jeśli z nami śpiewać chcesz w auli B2 nas znajdziesz 😉
Czekamy na Ciebie!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=817300730396242&set=pcb.817301210396194

👩‍🦰👱‍♀️👩‍🦳👩‍🦱👱🧑🧔👨🧒👩‍🎓🧑‍🎓

Zapraszamy wszystkich: studentów, absolwentów, wykładowców, pracowników i przyjaciół uczelni oraz muzyki na przesłuchania!📣🎤📢
Przyjdźcie do naszej sali prób B2 przy ul. Bernardynskiej 6 na godz. 19.00 w dniach: poniedziałek i środa.

Czekamy na Was!!!!!

Agnieszka Sowa
Dyrygent Chóru Akademickiego Politechniki Bydgoskiej
wraz z Zarządem Chóru Akademickiego.

Informacja dla studentów ostatniego semestru studiów
W systemie USOSweb dostępny jest Wniosek o wydanie dyplomu ukończenia studiów.
Wniosek należy złożyć przed egzaminem dyplomowym, a najpóźniej w dniu egzaminu.
Wniosku nie składają studenci, którzy chcą otrzymać: dyplom i suplement wraz z dwoma odpisami w języku polskim.
Student nie drukuje wniosku i nie dostarcza do Centralnego Dziekanatu.

Odbiór dyplomów ukończenia studiów
Informacja - https://pbs.edu.pl/pl/absolwent/aktualnosci

MLEGITYMACJA STUDENCKA PBŚ

Szanowni Państwo,
przypominamy, że studenci posiadający ważną Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) mogą korzystać z mobilnej wersji tego dokumentu w aplikacji mObywatel.
Szczegóły - zobacz.

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-8 (2024-11-08)