Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna
ostatnia migracja danych: ok. 5 godzin temu
usosweb_status_ok
ostatnia modyfikacja tego dokumentu: ok. 10 godzin temu
Ubezpieczenia NNW i OC studentów w roku akademickim 2025/2026
Informujemy, że na stronie internetowej Uczelni można zapoznać się z ofertą ubezpieczenia NNW i OC studentów na rok akademicki 2025/2026.

Zapoznaj się z ofertą na stronie: https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/ubezpieczenia/nnw-i-oc

UWAGA!! Ubezpieczenie dla studentów Wydziału Medycznego jest obowiązkowe, dla studentów pozostałych Wydziałów – dobrowolne, lecz rekomendowane (ubezpieczenie OC często jest wymagane przez Pracodawców podczas praktyk/staży).
Studenci Wydziału Medycznego mają obowiązek dostarczenia do Centralnego Dziekanatu potwierdzenia ubezpieczenia (NNW i OC).

MLEGITYMACJA STUDENCKA PBŚ

Szanowni Państwo,
Od 1 lipca 2025 podstawą legitymacją pełniącą rolę pełnoprawnego dokumentu i mającą ostatecznie zastąpić dokument plastikowy ELS jest mLegitymacja.

Informacja dla osób nowoprzyjętych:
Od 1 października 2025 r. Politechnika będzie umożliwiała nowoprzyjętym studentom aktywowanie mLegitymacji w aplikacji mObywatel.

Aktywowanie mLegitymacji będzie możliwe po podpisaniu ślubowania i oświadczeń, które
będą dostępne w systemie USOSweb od 1 października 2025 r.

mLegitymację będzie można zamówić na stronie USOSweb lub w aplikacji Mobilny USOS
zakładka DLA STUDENTÓW / mLegitymacja. Po poprawnym złożeniu zamówienia zostanie
wygenerowany kod QR oraz kod aktywacyjny, które umożliwią aktywację mLegitymacji
w aplikacji mObywatel.

O wydanie mLegitymacji mogą ubiegać się osoby, które:
- posiadają status aktywnego studenta;
- posiadają numer PESEL;
- mają zdjęcie w USOS;
- pobrały i zainstalowały na telefonie aplikację mObywatel.

Obsługa mLegitymacji należy wyłącznie do studenta. Student sam decyduje o tym, czy i kiedy zamówić, pobrać, zainstalować lub anulować mLegitymację.

Informacja dla studentów lat wyższych:
Jeżeli posiadasz Elektroniczną Legitymację Studencką w formie plastikowej karty (ELS), możesz jej nadal używać, pamiętaj jednak o konieczności jej przedłużenia na kolejny semestr w Centralnym Dziekanacie.

Uwaga:
Studenci i studenci cudzoziemcy, którzy nie posiadają nr PESEL, nadal będą mogli korzystać
z fizycznych kart procesorowych – na własny wniosek.

Wniosek o dotychczasową elektroniczną legitymację studencką (ELS) można złożyć
za pośrednictwem swojego konta w systemie USOSweb (moduł Podania) i po dokonaniu
wymaganej opłaty.

Opłatę za wydanie ELS, w wysokości 22,00 zł, należy wpłacić na nowy numer konta bankowego do opłat należności związanych z tokiem studiów, który jest dostępny po zalogowaniu na konto studenta w USOSweb (DLA WSZYSTKICH->Płatności->Należności nierozliczone).
Odbiór dotychczasowej ELS będzie możliwy w Centralnym Dziekanacie odpowiednio:
– po 01 października 2025 r. – nabór na semestr zimowy r. a. 2025/2026,
– po 26 lutego 2026 r. – nabór na semestr letni r. a. 2025/2026,
tj. w kolejnym dniu roboczym po złożeniu w USOSweb ślubowania oraz wymaganych
oświadczeń, jednak nie wcześniej niż po 14 dniach od daty wpływu wniosku.


ORGANIZACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2025/2026
Zarządzenie Nr Z.116.2024.2025 Rektora PBŚ z dnia 14 maja 2025 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2025/2026 – pobierz.

OPŁATY ZA STUDIA
Zarządzenie Nr Z.123.2024.2025 Rektora PBŚ z dnia 4 czerwca 2025 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne świadczone na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich dla studentów rozpoczynających kształcenie w roku akademickim 2025/2026 – pobierz.

ZAPISY NA WF - HARMONOGRAM
Szczegółowy harmonogram dostępny jest tutaj.

Komunikat
Już niedługo zapisy na zajęcia z wychowania fizycznego na semestr zimowy dla studentów I roku studiów stacjonarnych I stopnia – wszystkie kierunki.

Stypendia i zapomogi w roku akademickim 2025/2026
Studentów zainteresowanych ubieganiem się o stypendium lub zapomogę z funduszu stypendialnego zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem oraz obowiązującymi w roku akademickim 2025/2026 zasadami i terminami na podanych poniżej stronach:

zasady ogólne dotyczące wszystkich świadczeń: https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia-i-zapomogi/zasady-ogolne
stypendium socjalne: https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia/stypendia-socjalne
stypendium rektora: https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia/stypendia-rektora
stypendium dla osób niepełnosprawnych: https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia/stypendia-dla-os-z-niepelnosprawnosciami
zapomogi: https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/stypendia-i-zapomogi/zapomogi

Jednocześnie informujemy, że począwszy od 18 września br. osoby zainteresowane złożeniem wniosku o stypendium socjalne mogą wypełniać w USOSweb oświadczenie o dochodach za rok 2024, będące częścią wniosku o stypendium socjalne. Sam wniosek będzie dostępny w USOSweb od 1 października br. Również od 1 października uruchomione będą wnioski o stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogi.
O stypendium rektora będzie można ubiegać się od 1 listopada.

Komunikat - kwaterowanie w Domach Studenta (zasady, terminy)
Informujemy, że pod adresem: https://pbs.edu.pl/pl/aktualnosc/komunikat-kwaterowanie-w-domach-studenta-zasady-terminy można zapoznać się z informacjami dotyczącymi zasad i terminów kwaterowania w Domach Studenta na rok akademicki 2025/2026.

Witamy na PBŚ!
Szanowni Państwo, gratulujemy przyjęcia na studia.

Zachęcamy do zapoznania się z ważnymi informacjami i komunikatami na stronie: https://pbs.edu.pl/pl/student/sprawy-studenckie/komunikaty-dla-nowo-przyjetych-studentow.

Wnioski o zakwaterowanie w Domu Studenta w roku akademickim 2025/2026
Studenci – już od dziś możecie składać wnioski o przyznanie miejsca w Domu Studenta na nowy rok akademicki.

Szczegóły znajdziecie na stronie uczelni: https://pbs.edu.pl/pl/aktualnosc/komunikat-w-sprawie-wnioskow-o-zakwaterowanie-w-domach-studenta-w-roku-akademickim-2025-2026.

MOBILNY USOS 2.0
Szanowni Państwo,
oficjalna aplikacja dla osób kształcących się i pracujących w uczelniach, w których używa się USOS. Pozwala korzystać na telefonie z usług (modułów) dostępnych w USOSweb. Po zainstalowaniu aplikacji wybierz z listy swoją uczelnię Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich i zaloguj się tymi samymi danymi, co do USOSweb. Zachęcamy do pobrania aplikacji z sklepu Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.edu.usos.mobilny.
Wersja 2.0 na iOS dostępna w App Store https://apps.apple.com/us/app/mobilny-usos-2-0/id6747705479

ORGANIZACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2024/2025
Zarządzenie Nr Z.131.2023.2024 Rektora PBŚ z dnia 22 maja 2024 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2024/2025 na studiach - pobierz

OPŁATY ZA STUDIA
Zarządzenie Nr Z.141.2023.2024 Rektora PBŚ z dnia 31 maja 2024 r. w sprawie wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich dla studentów rozpoczynających kształcenie w roku akademickim 2024/2025 - pobierz

INFORMACJA O NABORZE - CHÓR AKADEMICKI POLITECHNIKI BYDGOSKIEJ
📣Dziś z radością ogłaszamy, że do chóru nabór mamy!
Jeśli z nami śpiewać chcesz w auli B2 nas znajdziesz 😉
Czekamy na Ciebie!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=817300730396242&set=pcb.817301210396194

👩‍🦰👱‍♀️👩‍🦳👩‍🦱👱🧑🧔👨🧒👩‍🎓🧑‍🎓

Zapraszamy wszystkich: studentów, absolwentów, wykładowców, pracowników i przyjaciół uczelni oraz muzyki na przesłuchania!📣🎤📢
Przyjdźcie do naszej sali prób B2 przy ul. Bernardynskiej 6 na godz. 19.00 w dniach: poniedziałek i środa.

Czekamy na Was!!!!!

Agnieszka Sowa
Dyrygent Chóru Akademickiego Politechniki Bydgoskiej
wraz z Zarządem Chóru Akademickiego.

Informacja dla studentów ostatniego semestru studiów
W systemie USOSweb dostępny jest Wniosek o wydanie dyplomu ukończenia studiów.
Wniosek należy złożyć przed egzaminem dyplomowym, a najpóźniej w dniu egzaminu.
Wniosku nie składają studenci, którzy chcą otrzymać: dyplom i suplement wraz z dwoma odpisami w języku polskim.
Student nie drukuje wniosku i nie dostarcza do Centralnego Dziekanatu.

Odbiór dyplomów ukończenia studiów
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-6 (2025-09-29)